E-Terkin

Elektronik İpotek Terkini

E-terkin ekran görüntüsü

İncele

Harita

Harita

Coğrafi tabanlı harita üzerinden doğru taşınmazın seçilmesini sağlar ve yanlış işlem riskini önler.

Harita

Format Desteği

TAKPAS, XML, WFS/WMS ve SQL formatlarıyla uyumlu çalışır.

Harita

Detaylı Raporlar

İpotek tesis başvuruları ve işlemleri sistem üzerinden raporlanabilir, eimzalı belgeler otomatik oluşturulur.

Harita

Entegrasyon Uyumu

TAKBİS, MERNİS, EBYS, ERP ve E-İmza servisleriyle tam entegre çalışır.

Harita

Mevuzata Uygunluk

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü protokolleri ve 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu’na uygundur.

Genel Bakış

E-Terkin; Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü (TKGM) tarafından yayınlanan web servisleri aracılığıyla, kurum ve kuruluşların Tapu Kadastro Bilgi Sistemi (TAKBİS) üzerinden ipoteklerin sorgulanması ve kaldırılması işlemlerini çevrimiçi olarak yapabildikleri bir yazılımdır.

Web ve coğrafi tabanlı mimarisi sayesinde, ipotek fekhi süreçlerini uçtan uca dijitalleştirir, işlem sürelerini kısaltır ve personel iş yükünü azaltır. Tüm belge alışverişleri elektronik ortamda yapılır, e-imza desteğiyle yasal geçerliliği güvence altına alınır. Böylece, tapu müdürlüklerine gitmeden tüm ipotek kaldırma süreci güvenli biçimde tamamlanır.

Yetenekler

Yönetim Paneli

Kullanıcıların sistemdeki tüm ipotek terkin işlemlerinin durumlarını anlık olarak görüntüleyebildiği genel izleme ekranıdır. Devam eden, imzada olan, TKGM yanıtı bekleyen ve iptal edilen işlemler ayrı kutucuklarda gösterilir.

İpotek Terkin Başvurusu ve Rehin Sorgulama Ekranı

İpotek fekhi sürecinin ilk adımı olan bu ekranda, kullanıcı il ve tapu müdürlüğü seçerek TAKBİS üzerinden rehinli taşınmazları sorgular. Sonuçlar listelenir ve işlem yapılacak kayıt seçilerek terkin süreci başlatılır.

Başvuru Bilgileri Ekranı

Rehin sorgulaması sonrasında başvuru yapacak kişinin kimlik ve iletişim bilgileri bu ekranda kaydedilir. TC kimlik, ad-soyad, telefon ve adres bilgileri girilerek başvuru oluşturulur

Terkin Belgesi Ekleme Ekranı

İpotek terkinine ait resmi belgelerin yüklenip kaydedildiği alandır. Belge tipi, düzenleyen kurum, konu, tarih ve sayı bilgileri girilerek dosya sisteme eklenir. Bu aşama, terkin işlemi için gerekli belgelerin dijital ortamda toplanmasını sağlar.

İmza İşlemleri

Terkin belgesine ait imza sürecinin yürütüldüğü bu aşamada, imzalayacak kişiler ve imza sıraları tanımlanarak belgeler elektronik ortamda onaylanır. İmzalar tamamlandığında terkin işlemi sistem üzerinden başlatılır, ilgili sorgular yapılır ve süreç otomatik olarak sonlandırılır.

Videolar